Tuesday, November 23, 2010

::haTi::

بسم الله الرحمن الحيم
 
Assalamualaikum wbt..
Alhamdulillah. hari ni, hari first exam. paper arab 2. kena wat esei, 350 pth perkataan. haila~
memang rekod dalam hidupku la, wat karangan arab 350 tanpa tengok kamus!!
haha..tapi, maknanya, memang hampa la karangan tersebut. entah kenapa lagu satu cinta dan kuyakin berlaku menjadi pilihanku sejak akhir2 ni..

isnin-->bufday fienaz.. selasa--> bufday yaya..

alhamdulillah,,selamat sudah buat sedikit kejutan buat sahabat2 ku..lawak pulak bila ingat balik. dah la tak rancang papepon..

tapi, bukan itu yang nak dikisahkan..yang ingin dikisahkan ialah...

habis exam, solat asar kat masjid nilai, pastu makan kat uia.

masa makan, seorang sahabat berkata, masa kat uni la kita banyak dugaan.
sebab masa ni, kita dah tak terikat dengan peraturan sekolah, 
kena pandai2 bawak diri, jaga diri memasing,
bila yang putih kita pilih, insya Allah, baiklah kesannya.
macam tu jugak sebaliknya.


yup, betul, setuju sangat2.
masa ni lah banyak gangguan.
luar dan dalam.
mental dan fizikal.
dan hati juga...

susahnya nak jaga hati,
hati sendiri, orang lain juga.
nak bersihkan hati yang makin kotor..
terasa sangat,,
bila ketenangan yang selama ni menemani,
hilang entah kemana..
bila kusedar,
ia dah hilang,
sikit demi sedikit.

aku makin jauh dari Dia rupanya,
aku yang menjauh,
bukan Dia.
 
sebab aku tak menjaga hatiku 
sebaiknya...
 
bantulah aku Ya Allah..




2 sebut-sebut:

iammuslimah said...

when they ask about me..
my servants,I am NEAR..
have no doubts about me,
you know I HEAR YOUR PRAYER..
take one step towards ME,
and I'll come running to you..
just have FAITH AND BELIEVE,
you know I'll LISTEN TO YOU.

azni_1405 said...

like that song..