Sunday, November 7, 2010

sekadarnya

بسم الله الرحمن الحيم

Assalamualaikum wbt.
Huu~ alhamdulillah, dah sihat!! walaupun tak sihat sepenuhnya, okey lah kalau nak dibandingkan sebelum ni. ngee~ sekarang tinggal selesema saja. hehe..

owh, camtu lah manusia, nikmat yang seringkali dilupakan, nikmat sihat dan masa lapang. nama je balik rumah seminggu awal, seminggu jugak la teman syahid, tersadai atas katil. huu~

macam2 yang berlaku sepanjang demam2 nih. dengan mak teman sibuk dok tengok Negeri Sembilan vs Kelantan. huhu,,inche ayah yang selama ni tak pernah2 nak tengok bola pon, terikut-ikut sekali tengok bola tu. haila~ macam2..
dapat assignment titas disaat akhir, tapi bukan hamba yang buat pon. huuu~ kredit la buat mereka yang dah menyumbang tu..alhamdulillah dan tahniah.

menilai di e-nilai dengan takde perasaan, memandang ehadir yang ada 4 row merah, sampai sesak nafas ni dibuat oleh selesema. 

masa depan adalah sesuatu yang kita tak boleh nak duga,
tapi kita boleh usahakan yang terbaik untuknya,

walaupun dah ada ketentuan takdir, 

tapi kita tetap ada pilihan untuk dipilih.

walau sesusah mana pon jalan yang kita tempuh,

walau sesusah mana pon dugaan yang kita terima,

ia tetap ujian yang terbaik dari Allah untuk kita.

walaupun kadang2 kita rasa orang lain dapat yg lagi bagus dari kita,
tapi, 

setiap orang ada bahagian masing2,

cukuplah dengan apa yang kita dapat.

ingatlah, pintu ketamakan itu pintu bagi kemasukan syaitan dalam hati.








9 sebut-sebut:

mumumeow said...

alhamdulillah..sembuh gk sahabat kte sorang ni... =)

AiZaT_AzAm said...

salam...errmmm...
demam jgk ke??
sama la jgk sy kt sni...
main hujan sgt...hehehe
tk pe x3...
org tua2 kata demam nie penghapus dosa...
slgi kita ibadah dlm kesakitan..slgi tu jgk la dosa kecil hilang...
tpi tk tau btul ke tk..
cma prcya mcm2 tu je...untk fadho'il amal..insyaALLAH..

azni_1405 said...

>>mumu

oeh,,semalam masa post ni je da ok,,ni saya demam blek mu..lg teruk coz ada extra batuk ngn sakit tekak juga..

>>aizat azam

wkslm..
hoho,,mengada namanya tu dok main hujan...huhu.tp,,banjir ke kat sana??

AmirSyafiq said...

dulu.time.skola.ada.sorg.akh.pesan.

"sesungguhnya.kesakitan.itu.menghapuskan.dosa"

[amirS] Allah.syg.kita.

azni_1405 said...

>>amir syafiq

huhu,,betul2. my ibu pon cakap begitu.

~sakit dan sihat tu, nikmat juga ujian~

muna majidah said...

aini,
moga Allah mudahkan segala urusan

segalanya kembalikan kepada Allah
kita usaha makan ubat utk sihat
tapi penyembuh sebenar ialah Allah

azni_1405 said...

>>muna majidah

syukran..
insya Allah, Dia permudahkan dan tolong kita semua juga..

~setiap perkara ada hikmahnya~

AiZaT_AzAm said...

main hujan nie mksdnya mcm nie..
ada sehri tu..hri jmaat lpas..blek rmh tok kt k. trngnu..msa mlm tu lpas isyak hjan lbat sgt2..pastu tok sruh tgk2 kn blkg rmh sbb singki sumbat..bila kluar rmh je..amik cngkul..pegi kt longkang..cngkul bgi dlm cket..bru air mengalir..dn tk ada dh la air brtakung..alang2 dh bsah bju tu..biar smpai bsah bg hbs smua skali kn..bru dpt rsa nikmat hjan nie..tmbh plak msa mlm...tk ada la org nk tgk sya main..hehehe...best x4..tringt msa kcik2 dlu main hjan..pastu bila pkl 10 mlm bru msk blik dlm rmh..lama kot main air hjan..tk mandi pn..tkr bju je trus tdo..bila bgun pagi je..rsa berat je kpala nk angkat..dh demam sehri..hri brikutnya slsema..hahaha..tpi apa2 pn best main air hujan..

kt sni tk bnjir pn..cma trsumbat sket je..knpa??

kt johor bnjir ke??

rsa2nya bnjir cma kt prlis,kdah,klntn je kn..entah btul kot..tk psti

azni_1405 said...

>>aizat azam

owh,,okeh,,pnjg citernye ye..hehe

jb xbanjir pon, hujan saja. alhamdulillah.