Friday, June 18, 2010

ada jugak yang ikut ain balik.

dengan nama Allah Yang Maha Melihat lagi Maha Mengetahui

Assalamualaikum wbt.

keyh, hari ni, nak bercerita sikit.

semalam dalam pukul 6.45 petang, Haziq, adik teman call, cakap ayah jatuh toilet. masa tu, teman ngan mak teman sedang tengok tv, dan adik teman tu ada kat Mersing, temankan ayah teman balik kampung, tengok kebun.haish, masa tu cuak jugak sebab ayah ada sakit jantung. then, ibu buat keputusan untuk balik sana, amik ayahku. so kiranya, berbuka dalam kereta je r. huhu. cian ibu.

on the way g sana, ada la mamat ni, bawak kotor, pakai seluar pendek je.
teman cakap kat ibu, pergh, pakai seluar pendek je. tak sejuk ke.
ibu terus,, ain..
dalam ati teman, ye ibu.

huhu.sampai kat satu tempat tu, tak tau nama apa, tapi ada pokok sawit je la kat kelilingnya. teman bau something, ingatkan ada la makhluk yang buang angin. tak kisah la.
sampai mersing, buat apa yang patut. gerak la balik pasir gudang semula.

kat kota tinggi, stop untuk makan kejap sebab, ibu berbuka air je tadi. makan pastu balik.

sampai rumah, yang teman terus je menonong masuk dalam rumah. tak basuh muka ngan kaki dulu. erk,,lupa lar. terus pergi dapur, nak letak makanan. masa tu, angah ada kat dapur, terus pandang teman.

Kau bawak balik sapa ni?
hah? bawak sapa apa? bawak Haziq la.
ye je..
ye la.

pergi depan, angah duduk. yang teman nih, keluar masuk bilik. tarak keje.

tadi, siapa yang masuk rumah dulu?
ibu pandang teman, ain la masuk dulu.
angah pulak pandang teman.
apa dia ngah..

tadi korang masuk je, aku kat dapur yang kena cuit.
eleh, ye jer. saja nak takut-takutkan aku eh.
ha...ni ada la yang ikut ain ni.
ek,ain pulak yang kena.
habis la kau, dah la tido sorang.
tu la, lain kali, sebelum masuk rumah, basuh kaki muka dulu. tengok jam dah pukul bape. dah nak pukul 1 dah.
eiiii,,mana ada ibu ni. saya pulak yang kena.
dah2 pegi basuh muka.
ala, ayah dalam toilet.
tu, sinki kan ada.
ye ibu...

teman buat la apa yang patut...

ain ni memang suka bawak 'kawan-kawan' dia ni.
ek, aku pulak yang kena.
ye la, dulu pon gitu jugak.
bila masa pulak ibu nih?
tu masa jaga mak ngah kat hospital dulu, tido 1 malam je kat sana.
dia balik rumah, ibu dengan ayah yang tak boleh tido. dengar macam2 bunyi kat atas rumah.
ala,,dah dia nak ikut. takkan saya nak marah pulak. bukannya saya tau pon dia ikut ke tak. tak bagitau saya dulu, mana saya tau. eee...bukan salah saya la ibu..
ye la tu ain...

lepas tu, masa ibu nak tidur, teman tanya la ibu, dia ada buang angin tak tadi. huhu. ibu tanya, masa bila pulak??
masa pergi ke masa balik?
masa pergi la ibu.
takde. kat mana masa tu?
kat tempat yang ada pokok sawit banyak2 tu<--rasanya boleh dikatakan sepanjang jalan ada sawit.
eh, takde la. bau baja kot.
ibu nih, saya kenal la, bau baja. busuk dia lain sikit dari bau ni.
hai, tak dela kak. tak de buang apa2 pon. buang hingus je.tu la, lain kali, jalan malam, mulut tu diam aja.


dan akhirnya, malam semalam teman tidur dengan lampu bilik terbukak gara-gara momokan angah itu. cis, hampeh sungguh la angah tu.

wasalam.



8 sebut-sebut:

ZiErWa zAiNaL said...

mcm2..hehe

kalau sudi komen la entry saya..
siapa nak tolong saya

miss s.e.r.e.n.i.t.y said...

haha..
weh, aku klu kecut bukak je lampu..
trang tang tang..

tp jgn amalkan slalu.. he

AmirSyafiq said...

ini.cerita.hantu.ke?
eeiy.seram.seram

~yaAllah.jdknlh.kami.hy.takut.kpd.engkau~
(ameen)

azni_1405 said...

>>zierwa zainal

biasalah tu, bukan manusia je ada kat dunia ni.

insya Allah, akan berkunjung kesana pulak.

>>miss serenity

aku takde la bukak lampu sampai terang gila bilik aku tuh.
bukak lampu mkat bahagian atas, kiranya sikit je r cahaya tu. tapi, aku memang penakut.haha.

>>amir syafiq

erk,,tak tau la masuk dalam citer hantu ke tak. sebab kalau hantu, ada syaitan yang menyamar, kalau jin tu, boleh la kot.huhu

aizat azam said...

waw...best la crita nie...mcm dlm crita momok la plak..hehehe..
yg nie btul2 trjdi ke??
mmg kna kaco ke sje2 gi cri si dy tu
apa perasaan bila ada sesuatu yg tdk diknali ikot sama??
ana pn ada bnyk jgk crita yg mcm nie..sbb dlu ana dok kt prlis dn blik kmpung kt trnggnu..jdi kt ats pncak bukit kt perak..tpi mls nk crita kt org lain..klau dh tringt blik ssh nk lupa..huhuh
tpi tk ada la smpai ikot blik ke rmh tok kt trngnu sna...stkat hbis msk klantn hilang la bau kemenyan..ayah ana ckap bnda2 mcm nie mlm2 mmg suka kluar..
to be frank...crita anti mmg best..hehehe..

azni_1405 said...

>>aizat azam

hehe,,trimas. tapi, memang citer betol la. wat pela nak tipu, tarak faedahnya..

erm,,biasalah tu, waktu siang kita yang keluar, malam turn dia pulak la.

rasanya dia suka perempuan je kot..haha. biasalah la nama pon wanita...

tak la..ni sebab mulut celupar!!kan dah kena..

papepon, tx ek..

aizat azam said...

nnti klau ada crita2 yg mcm nie...
jd lg mcm nie...
kongsi2 la lgi...
bwt post bru plak...
nk tau jgk..
insyaALLAH...
klau ada msa ana komen lgi..
tpi bkn smua posting...
yg sejnis mcm nie je...hehehe...

azni_1405 said...

>>aizat azam

hik2..suke citer seram eh??
insya Allah, kalau rajin diganggu ler..

ha3.

tx ek..