Saturday, June 26, 2010

first time..

dengan nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.

Assalamualaikum wbt.

Alhamdulillah. masih diberi nikmat untuk menikmati segala macam nikmat yang Dia berikan. masih boleh melihat, berjalan, mendengar, menhirup udara dibumi ciptaan-Nya. hari ni, tanpa disangka-sangka, seorang sahabat yang sudah agak lama tidak ditemui mengajak teman keluar.
owh, alhamdulillah, masih ada jodoh lagi kami ni. walaupun ikut perjanjiannya akan bertemu pada Isnin minggu hadapan untuk urusan yang lebih formal, dan hari ni keluar untuk meluangkan masa bersama-sama.

janjinya, selepas zohor. erm,,kira memang betul2 naik keretanya, pukul 2.30ptg.sebab ada lagi teman lain yang dipelawa. pergi ke mana??
pergi ke jusco tebrau saja. erk, tak tau pon rancangan mereka ni macam mana. ikut je la.hehe. lorh, tengok wayang. haish, mesti orang pelik kalau teman cakap ni.erm,,ni first tyme tuh tgk wayang.ceeeeettttttttt... tgk citer toy story 3. sampai sana dalam kul 3 lbh coz jalan jam. tapi, start kul 6ptg.walawei, lama kebeno nak menunggu.

last2, jalan2 cuci mata tgk baju2 kat situ, beli hadiah untuk bakal akak iparku yang bufdaynya hari ni, teman miss Hawa makan dengan claypot dia, makan ais krim BR, amik gambar. haha yang lawaknya, sempat lagi g main bola kat situ. lawan ar,,couple2 punya. teman ngan UMMI AQILAH, HAWA pulak ngan adik ummi, UMMI UMAIMAH. haha,,mesti teman yang kitaorang yang menang. tengok orang laaa....<--hampeh sungguh.
padahal beza 5 markah je.

pastu cepat2 g solat Asar, pastu, barulah g cinema. HAWA sibuk naa... nak bawak makanan sekali masuk cinema tu. beli la popcorn ngan air sekali, kongsi la kami berempat.haha. serius macam budak2 sekolah pulak. dengan citer tu 3D pulak tu. sempat lagi posing sebelum masuk. HAWA cakap, bilik 6, tapi tengok juz cinema 7 je yang ada nyala lampunya. pelik gak coz masa tu dah 6.10. tapi tak boleh masuk lagi. UMMI tengok tiket tu balik, haish, no 7 laaaa.....bukan 6. ya ampun, dah la gelap. tak pernah masuk pulak tu. mana nampak beb. nak cari seat lagi. ikut je la budak 2 nih.

habis citer, Maghrib dulu. pergh, sesak bangat sih!!! tapi, layan je. pastu, cik UMMI nak g beli sushi, teman pulak nak g HARRIS. teman ngan HAWA, UMMI dengan adiknya. shopping buku, balik...

masa balik, sikit punya kecoh dalam kereta. ngan kita orang yang tak hafal jalan kat situ, drivernya pulak main pusing2 stereng je dr tadi, tak pas2 nak reverse. eeiii,lawak la..asyik kena hon je ngan orang belakang. tau la kereta besar!!!kilat2, memancar-mancar malam2 ni. UMMI--> beratnya stereng niiii!!!!!
risau betul teman dibuatnya. teman--> eh ummi, kau bukan rabun warna ke??
UMMI--> kalau aku rabun warna, mana la aku nak dapat lesen ni!!
haha,,lupa pulak.

owh, lupa pulak, masa dah lepas solat asar tu, terjumpa pulak ngan senior sekolah dulu, kak AISYAH ISMON. owh, dia kat USM. sama ngan syikin la nampaknya. tapikan, teman terserempak juge dengan seseorang yang buat medical check-up sama masa dengan teman. haih, kecik je jb ni. memang pon.

balik rumah, mandi, solat, tengok ibu hias duit hantaran. alahai...ibu ni,,macam2 laa..agak2 kalau teman,, memang kena sumbat aje, takdenya nak hias2 ni.haha.teruk betul!!agak2 lepas tu watpe??

main bola !!malam2 main bola. dah nak pukul 11 pulak tu. main kat laman je la.then, update laa..khalas..nak tido..
esok nak hantar rombongan pulak.

erm,,citer toy story 3 tu, bagus gak la. ajar kita pasal persahabatan, kasih sayang. dan yang paling penting, jangan membazir. kalau tak nak guna lagi, ble je sedekah kat orang lain.

erm,,gambar xble nak upload coz ada masalah teknikal. so,,sorry ek.

k..wasalam.





2 sebut-sebut:

AmirSyafiq said...

x.pelik.x.pelik
ana.x.prnh.tgk.wayang.lg

waa.
bestny.bfoye.foyer.
huu.

azni_1405 said...

>>amir syafiq

bagus la cmtu..teruskan saja..

haah..ni baru berfoya-foya+melepak tak tentu hala..